lørdag 5. november 2011

Stabæk cupmester

Ikke spesielt velspilt, men vanvittig spennende. Det var uavgjort 1-1 etter full tid, uavgjort 2-2 etter ekstraomganger og uavgjort etter fem straffer, der begge lag bommet en gang. Jevnere blir det ikke.  Den sjette straffen til Røa ble reddet av Ingrid Hjelmseth og da Siri Grønli scoret så var det avgjort. Stabæks damer har vunnet cupen.

Jeg fikk dessverre ikke med meg kampen fra tribuneplass på Telenor Arena, men jeg fikk heldigvis sett kampen direkte på TV. I siste halvdel av første omgang trodde jeg løpet var kjørt, Røa var betydelig bedre og fortjente å lede. Men så jevnet det hele seg ut og kampen kunne gått begge veier. Begge lag bommet på 100 prosentsjanser flere ganger. Og Stabæk hadde minst to i treverket som like gjerne kunne gått i mål.

Noen vil si at dommeren la til for mye tid på slutten av 2. omgang da Stabæk utlignet. Andre vil si at Røas mål i første omgang var hands. Kanskje er begge deler riktig. Jeg mener at den lille forskjellen var Stabæks keeper Ingrid Hjelmseth. Hun holdt Stabæk inne i kampen med noen kjemperedninger underveis. Og hun reddet to straffer i straffekonkurransen til slutt. Uten henne i mål hadde Røa vunnet kampen. I serien hadde Røa marginene på sin side og vant noen få poeng foran Stabæk. I kveld er det Stabæk som skal feires.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar