fredag 1. juli 2016

Let's not forget Gary Speed

Tidligere i dag, før jeg skulle i Dagsnytt 18 og diskutere Brexit, fant jeg ut at jeg trengte en Wales-drakt til kampen i kveld,, Men det var ingen igjen i sportsbutikken i Oslo sentrum jeg rakk å besøke. Kanskje hadde de kjøpt inn litt få. For at Wales skulle spille seg til en semifinaleplass i EM, og slå Belgia 3-1 i en fantastisk fotballkamp, hadde vel ikke engang folk i Wales våget å tippe. Det er et eventyr.

Og, ja jeg holder alltid med England, men de er ute og da faller det veldig naturlig å holde med Wales. Jeg får nøye med med en reprise på Manic Street Preachers hyllest til landslaget i kveld, og gå på jakt etter drakt i helgen.så den er klar til Wales - Portugal 6. juli.



Og som tidligere nevnt her på bloggen: Dette er den klart beste fotballsangen i dette mesterskapet og en av de bedre siden "Three Lions" og "World in Motion". Og som "Three Lions" er den også opptatt av å minnes noen gamle nederlag og nesten-øyeblikk,, og hyller noen gamle helter som skal ha sin del av æren I dette tilfellet den gamle Leeds United og Newcastle-spilleren og Wales-treneren Gary Speed. Første vers og refreng er slik.

"Not since 1958
When Brazil would make our hearts break
But now that France has arrived
It feels so good to be alive


Let's not forget Gary Speed
He wore his heart upon his sleeve
And if he is looking down
Then our love is all around

So Come on Ramsey
Lets set the world alight
When Gareth Bale plays
We can beat any side

So come on Wales
So come on Wales
With Ashley Williams
We can win any fight,"

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar