lørdag 8. oktober 2016

Charlie Rackstead med flere norske klassikere

De siste ukene har det vært to gode og en dårlig nyhet om mitt norsk-amerikanske favorittband, Charlie Rackstead and the Stickelsbergen Ramblers. Bandet med multikunstneren Rune Nilsen fra "Lønsj" i NRK radio i spissen. Jeg blogget om dem i fjor på denne tiden og la ut en video med "Here comes the winter", countryversjonen av Jokke og Valentinernes "Her kommer vinteren",

Den ene gode nyheten er at jeg endelig har fått sett dem live, på et arrangement på fredag der de ikke spilte en full konsert, men en håndfull låter. I tillegg til "Here comes the winter" spilte de blant annet "I'm the one you know", "Life's a bitch" "Charlie" og "Splitter Pine".  Det var rett og slett veldig gøy å se dem på ordentlig og ikke bare se på TV. En hyggelig prat med Rune Nilsen fikk jeg også.

Men der minnet han meg om det som er den dårlige nyheten: Etter at de spiller på Rockefeller i Oslo førstkommende fredag, og noen få andre heldige steder i Norge, så er det helt slutt. For som de sier; "Behind every successful country musician is a wife who works back home. That's why we're heading back home to Sticklesbergen soon. But not before we've played one last concert in The Capitol!"

Den andre gode nyheten er at de akkurat har sluppet sitt andre album, "More Norwegian Classics", Der ytterligere 10 klassiske norske poplåter er utsatt for en konvertering til amerikansk country-versjoner. Her er en av låtene i et klipp fra konsertopptak NRK har lagt ut på YouTube, "Metallic White":


Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar