fredag 27. januar 2017

Bortgjemte musikalske perler (58)

Et av mine virkelige favorittband på 80-tallet var Echo and the Bunnymen. For min del begynte det i 1981, året jeg begynte på videregående skole, da de ga ut albumet "Heaven Up Here". Siden ble det noen flere album og et par konserter. Echo and the Bunnymen kom fra Liverpool og hadde ingen problemer med å se på seg selv som arvtakerne til The Beatles. Jeg har tidligere blogget om kampen mellom U2, Simple Minds og Echo and The Bunnymen midt på 80-tallet om å bli rockens nye globale superstjerner. De som kunne fylle de største arenaene. Den kampen vant etter hvert U2. Men jeg mener fortsatt at Echo and the Bunnymen på sitt beste var best. Og de var blant annet på sitt beste med denne: "All My Colours" (også kjent som "Zimbo" på noen senere samlealbum), en av sangene på "Heaven Up Here"-albumet fra 1981:

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar